vrijdag 22 januari 2016

BLEEKWATER TECHNIEK

Stampin' Up! bestellen 25 januari

Vandaag geen Vintage Friday maar een techniekje
dat ik uit probeerde.


(Klik op de foto om deze groter te zien)

Het is eigenlijk heel simpel, maar pas wel op voor je kleding want een spatje bleekwater is zo gemorst!

Wat heb je nodig:
- een aqua painter
- bleekwater
- water
- tissue




Allereesrst heat-embosste ik met clear embossing powder op real red papier.
Ik gebruikte hier de "Birthday Blooms" stempelset voor.


Als je zeker weet dat het embossing poeder goed droog is, kun je beginnen.
Doe een klein beetje bleekwater in een bakje (paar druppels is genoeg)
Dip je aqua painter in de bleekwater en kleur de bloem voorzichtig in.
Begin met weinig bleekwater, je kunt later altijd meer toevoegen.
Hou daarvoor ook de tissue en het water bij de hand.
Je kunt dan je aqua painter tussendoor even in het water schoonmaken en afvegen aan de tissue.
(Voor het geval je teveel bleekwater aan je aqua painter hebt)

Je zult zien dat het papier wit verkleurt waar je met het bleekwater inkleurt.
Hoe meer bleekwater, hoe witter het papier.

Ik vind het geheel een beetje Chinees aandoen.
Probeer het zelf maar eens!

Excuses voor de vage foto, mijn camera heeft kuren en ik moest uitwijken naar mijn Ipad om een foto te maken; toch niet dezelfde kwaliteit!

---

Stuur me een foto van jouw creatie!
Als deze geplaatst wordt op mijn blog, krijg jij van mij een Stampin' Up! kleinigheidje.

Built for Free Using: My Stampin Blog




Geen opmerkingen :

Een reactie posten