donderdag 17 april 2014

EEN EI HOORT ERBIJ!

Vandaag laat ik jullie een Paaskaartje zien dat ik met het nodige
 improvisatie-talent maakte!

Ik heb namelijk geen stans of pons of framelit in de vorm van een ei en drie dezelfde eieren met de hand knippen, nee, dat lukt me niet.

Dus, hoe heb ik dat gedaan?
Als volgt:




Ik heb van mijn Ex Libris stempel alleen de onderste helft be-inkt
 en heb een afdruk gemaakt.


Daarna heb ik een ovaal uitgesneden uit het gestempelde stuk papier.
(ik gebruikte het kleinste ovaal uit de framelits serie)


Daarna doe je het ovale stukje papier in je cirkel pons (1 3/8") en trekt het er aan een kant uit:


Als je nu ponst, krijg je een ei-vorm!


Ik heb er aan de zijkanten nog een flintertje papier afgeknipt met een schaartje met een krom bekje:


En voila!

Dit zijn dus de gebruikte materialen:



Ditzelfde heb ik nog twee keer gedaan met andere kleuren inkt.
Die Ex Libris stempel ken je niet meer terug in deze eieren, toch?
Multi-functioneel gebruik van je stempels!!!

Overigens heb ik ook nog met versa mark gestempeld en clear 
embossing powder gebruikt, maar dat is moeilijk 
te zien op de foto.
In de hoekjes van de kaart heb ik takjes uit de stamp set
 Papaya Collage gestempeld op deze manier.

Waarom DRIE eieren?

Nou, dat lijkt me nogal duidelijk!

EEN EI IS GEEN EI
TWEE EI IS EEN HALF EI
DRIE EI IS EEN PAASEI

:-)


Geen opmerkingen :

Een reactie posten