woensdag 9 april 2014

TAG TOPPER PUNCH PRESENTJE

 Voordat ik van start ga met deze tutorial: hebben jullie 
de Monthly Clubs en Shares al gezien? 
Klik hier:
shares 
en hier:
clubs

Belofte maakt schuld; hier volgt alsnog de uitleg voor het maken van de presentjes die ik maakte (om te swappen) met de Tag Topper Punch:


Het ziet er professioneel uit (al zeg ik het zelf, ahum), maar het is echt super makkelijk!

Ga als volgt te werk:
Snij van een stuk Whisper White cardstock een strook van 
2" bij 5 7/8"

Dit strookje leg je op je score board en je rilt op 2.5" en 3 3/8":
(ik heb het hier even met een stukje blauw papier gedaan zodat de rillijnen beter zichtbaar zijn)


Daarna schuif je de strook in je Tag Topper Punch en pons je het 
mooie randje eraan.
Dit doe je aan beide kanten van je strook papier.
Dat ziet er dan zo uit:


Daarna is de vorm klaar, je kunt het nu in model vouwen:


Piece of cake!

Maar hoe krijg je het voor elkaar dat het er uiteindelijk zo uitziet:


Ga als volgt te werk:
Pak je paint daubers (drie stuks voor drie kleuren inkt)
en zet er eentje op je wijsvinger.
Nu dep je deze op het eerste inktpad (Crushed Curry) en je brengt willekeurig kleur aan op het strookje papier (het ziet eruit alsof je stippen aanbrengt)
Daarna pak je de volgende paint dauber, en doe je 
hetzelfde met de kleur Pumpkin Pie.
Uiteindelijk volgt paint dauber nummer drie en daarmee breng je 
de kleur Old Olive aan.
(altijd werken van licht naar donker)
Uiteindelijk rolde ik alles een beetje uit met de brayer
Als het goed is het je nu een heel gemêleerd strookje papier.
Zie je hier en daar nog wit? Gewoon nog opvullen met wat inkt.
Mijn paint daubers heb ik gemerkt met de naam van de kleur inkt:


Klaar!
Nu nog het bloemetje erop!
Plak je stempel op je clear block en vul de stempel in
 met twee kleuren:Crushed Curry en Pumpkin Pie 
(eerst licht, dan donker)
Je doet dit volkomen willekeurig, gewoon in het wilde weg invullen tot er geen lege plekjes meer op je stempel te zien zijn.


Als je nu stempelt, zul je een gemêleerd gekleurde bloem zien!


Pons uit met de Pansy Punch, stempel (met Pumpkin Pie) en pons ook het kleine bloemetje en plak er een dimensional tussen. Pareltje erop en voila!
Nu alles vastplakken en er nog een leuk tekstje bij plakken en afmaken met Early Espresso Bakers Twine.

(Voor mijn tekst gebruikte ik de stempel set "Express Yourself" en ponste dit uit met de Designer Label Punch)

Dit zijn de gebruikte materialen:
Dit zijn de materialen die je nodig hebt:
Simply Scored Scoring Tool, inkt in de kleuren Crushed Curry, Pumpkin Pie, Old Olive, Crushed Curry en Early Espresso, markers in de kleuren Crushed Curry en Pumpkin Pie, clear block, brayer, daubers (3 stuks), ponsen "Pansy" en "Petit Petals", dimensionals en Early Espresso Bakers Twine.
Verder gebruikte ik de stempelsets "Flower Shop", "Petite Petals"  en "En Francais"
Whisper White cardstock
(Niet op de foto: Stempel set "Express Yourself" en designer label punch)


---

Voor de andere twee variaties die ik maakte gebruikte ik dubbelzijdig designpapier en kraft papier, dus geen "gedoe" met inkt :-)


Voor de postzegel versie gebruikte ik de stempelset "Postage Due" en ik stempelde met de kleur Cherry Cobbler op Very Vanilla Cardstock, daarna ponste ik uit
 met de postage stamp pons.
De andere postzegel waarop "Travel Post" staat, vulde ik in met mijn markers.
Ik gebruikte een oude serie papier ("Fan Fair") en het "paperclip" achtige vormpje onder de postzegel maakte ik met mijn Chevron Punch:



Knip of snij op maat en klaar!

---


Voor de laatste variatie gebruikte ik als basis kraft papier dat ik bekleedde met papier uit de serie "Fresh Prints"
Verder gebruikte ik de stempelsets "Label Love" en "A Round Array" , en de kleuren inkt: Real Red, Bermuda Bay en Baked Brown Sugar.
    

Geen opmerkingen :

Een reactie posten